29 Μαρτίου 2013

«Ναυμαχία» στη Βουλή για το σχέδιο νόμου. Τι ειπώθηκε.

Τοποθετήσεις κατά τη Συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου και άλλες διατάξεις».

Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου: Ενιαίο Υπουργείο με ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος

Ο Υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, κατά την παρέμβασή του δήλωσε ότι, «Οι περιπλανήσεις του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είχαν ως αποτέλεσμα την υστέρηση σε πολλούς νευραλγικούς τομείς για το Υπουργείο. Με το νομοσχέδιο προσδιορίζουμε τις βασικές δομές του ενιαίου πλέον Υπουργείου και ενισχύουμε το Λιμενικό Σώμα».

Γ.Πλακιωτάκης: Το νομοσχέδιο υπακούει τη λογική

Κατά την εισήγησή του ο Βουλευτής Λασιθίου της Ν.Δ κ. Πλακιωτάκης Γ. στάθηκε στις σημαντικές θετικές ρυθμίσεις που προωθεί το νομοσχέδιο και μεταξύ άλλων ανέφερε: «H επανίδρυση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας υπακούει στη λογική των θεμελιωδών αρχών της αποτελεσματικότητας, της πρωτοποριακής δημιουργίας, του εθνικού συμφέροντος και της συνεχούς προσφοράς στον κοινωνικό ιστό της χώρας. Το Λιμενικό Σώμα θα πρέπει να ενταχθεί – και εντάχθηκε με το παρόν νομοσχέδιο – με το Αρχηγείο του στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Ο λόγος είναι απλός και ο λόγος στον οποίο έχουν ανατεθεί επί 90 και πλέον χρόνια από το Λιμενικό Σώμα όλες σχεδόν οι σχετικές με τις θαλάσσιες μεταφορές αρμοδιότητες συνίσταται στο γεγονός ότι η Ναυτιλία ως επιχειρηματική δραστηριότητα αποτελεί έναν χώρο που δεν γνωρίζει χρονικά όρια λειτουργίας και παρακολούθησης.

Το ελληνικό πλοίο και οι Έλληνες ναυτικοί που το επανδρώνουν, λειτουργούν και εργάζονται επί 24ωρου βάσεως 365 ημέρες το χρόνο. Με άλλα λόγια το πλοίο πρέπει να λειτουργεί με βάση τη στρατιωτική δομή, οπότε όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι και το Υπουργείο θα πρέπει να λειτουργεί αναλόγως. Ειδικότερα στα θέματα της Ποντοπόρου Ναυτιλίας, η αντιμετώπιση των οποιονδήποτε προβλημάτων παρουσιαστούν ανά την υφήλιο, τόσο για τον Έλληνα ναυτικό όσο και για το ελληνικό πλοίο, πρέπει να υποστηριχθούν από μια Διοίκηση, η οποία θα έχει και την εμπειρία και την κατάλληλη νομική τεχνική κατάρτιση να διαχειριστεί το περιστατικό οποτεδήποτε και οπουδήποτε αυτό συμβεί.

Η μέχρι σήμερα συνεισφορά των έμπειρων και καταξιωμένων στελεχών του Λιμενικού Σώματος τόσο στην εξυπηρέτηση της Ναυτιλίας στο εσωτερικό και σε διεθνή φόρα, αλλά και στο κομμάτι της αστυνόμευσης υπήρξε σημαντική και αυτό φάνηκε εκ του αποτελέσματος. Το μόνιμο μότο που συνηθίζω να λέω είναι, ότι ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις. Άρα, υπήρξε τεράστιο λάθος η τριχοτόμηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Η πράξη ανασυγκροτήσεως και ανασυστάσεως του συγκεκριμένου Υπουργείου υπήρξε πάρα πολύ θετική συνεισφορά τόσο στο χώρο της Ναυτιλίας όσο και στο χώρο της κοινωνίας.

Επίσης, στο νομοσχέδιο αναφέρεται η συγκεκριμένη δομή, η διάρθρωση και η αποστολή του Λιμενικού Σώματος, που πέρα από την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της Ναυτιλίας, εξυπηρετεί την ασφάλεια, αλλά και την αστυνόμευση της χώρας με σημαντική συνεισφορά».

Ο κ. Πλακιωτάκης έκλεισε συγχαίροντας τον Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου για τη νομοθετική του πρωτοβουλία δηλώνοντας την πεποίθηση ότι, η ναυτιλία μαζί με τον τουρισμό είναι ο τομέας που θα πρέπει να πατήσει η χώρα μας για να ξεπεραστεί αυτή τη δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία.

Έντονες αντιδράσεις από τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση

Ο Βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ Τριαντάφυλλος Κώστας, στο σημείο της τοποθέτησής του ως προς το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, τόνισε: «Γνωρίζετε ότι η Ελλάδα έχει 14.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή. Έχει ακτογραμμή διπλάσια από αυτήν της Τουρκίας και διπλάσια από εκείνη της Ιταλίας. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται για τις ανάγκες της χώρας, για τα εθνικά μας συμφέροντα, να έχουμε ένα Σώμα Ασφαλείας, το οποίο να είναι αυτοτελές, μάχιμο, επιχειρησιακά αποτελεσματικό, και να έχει τη δυνατότητα αποτροπής μεταναστευτικών ροών. Ο όρος «Ελληνική Ακτοφυλακή» έχει να κάνει με τη φυσιογνωμία, τον σκοπό και τη στόχευση του συγκεκριμένου Σώματος Ασφαλείας».

Από την πλευρά της η εισηγήτρια της ΔΗΜ.ΑΡ. Μαρία Ρεπούση στάθηκε στο θέμα της δομής του υπουργείου Ναυτιλίας προαναγγέλλοντας «βελτιωτικές παρεμβάσεις» στην κατ’ άρθρον συζήτηση. «Η ανασύσταση του Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δεν μπορεί να οδηγήσει στην πλήρη επαναστρατικοποίηση της ναυτιλίας, όπως ήταν κατά το παρελθόν», ανέφερε.

«Πυρά» και από την αντιπολίτευση

Ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Νίκος Συρμαλένιος δήλωσε ότι το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης περιλαμβάνει σειρά διευκολύνσεων και παραχωρήσεων στα εφοπλιστικά συμφέροντα. Για τα κομβικά ζητήματα του ν/σ όπου περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για το Λιμενικό Σώμα ανέφερε: «υποβαθμίζεται η οντότητα και η υπόσταση του Λιμενικού Σώματος, διότι επί της ουσίας συρρικνώνεται ο ρόλος του Αρχηγείου του, αφού εντάσσεται στη δομή του υπουργείου υπό τον υπουργό, παύει πλέον να ονομάζεται «Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή», καταργούνται βασικές διευθύνσεις του, όπως ο κλάδος οικονομικού, οι διευθύνσεις προμηθειών, προγραμματισμού, οργάνωσης και νομοθεσίας κλπ, ενώ με την εμπλοκή των υπηρεσιών του στις πολιτικές υπηρεσίες, στρατιωτικοποιείται το υπουργείο».

Σε ότι αφορά την εκπαίδευση και τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, ο κ. Συρμαλένιος σημείωσε ότι παραμένουν υποστελεχωμένες και πολλές φυτοζωούν, δεν επιχειρείται καμιά μεταρρύθμιση ενώ παραμένει η στρατιωτική δομή των επαγγελματικών σχολών, καθώς και ο αδιαβάθμητος χαρακτήρας τους, παρά την απόφαση από τον Απρίλιο του 2012 στο πλαίσιο επιτροπής με κοινωνικούς εταίρους για αναβάθμιση τους σε ΤΕΙ.

Την αντίθεση των Ανεξαρτήτων Ελλήνων επί της αρχής στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, εξέφρασε η βουλευτής Δωδεκανήσου και τομεάρχης Ναυτιλίας, Μίκα Ιατρίδη. Στην ομιλία της, σημείωσε ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είχαν τονίσει την ανάγκη για την επανίδρυση αυτόνομου Υπουργείου Ναυτιλίας και ότι είχαν σχολιάσει θετικά τη δημιουργία του από την κυβέρνηση. Παρόλα αυτά, τόνισε η Μίκα Ιατρίδη, η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο αυτό περισσότερο γκρεμίζει, παρά ανασυγκροτεί. Το παρόν νομοσχέδιο κινείται σε μια ακραία μνημονιακή πολιτική η οποία θέτει ζητήματα επιβίωσης των νησιωτών, αλλά και όσων εργάζονται στο χώρο της ναυτιλίας – ποντοπόρο, ακτοπλοΐα, λιμάνια, Λιμενικό Σώμα. Η Μίκα Ιατρίδη κατέληξε ότι, ουσιαστικά, οι διατάξεις του νομοσχεδίου θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που καλούνται να λύσουν.

Σχετικά με τις διατάξεις που αφορούν στο Λιμενικό Σώμα, τόνισε, «Εμείς, δεν έχουμε αντίρρηση το Λιμενικό Σώμα να ανήκει στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Όμως, εδώ έχουμε την σφοδρή αντίδραση της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., η οποία ουσιαστικά μιλά για απαξίωση του Λιμενικού Σώματος με τις διατάξεις αυτές και επιθυμεί τη διατήρηση του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής ως έχει και να μην είναι ένα απλό «κουφάρι» όπως καταγγέλλει. Πιστεύω ότι εδώ η ηγεσία του Υπουργείου θα πρέπει να αντιμετωπίσει το ζήτημα αυτό, και σε τελική ανάλυση η σωστή λειτουργία του Λιμενικού Σώματος αντανακλά και στο έργο του εκάστοτε Υπουργού Ναυτιλίας».
Η εισηγήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, καταγγέλλοντας ότι πρόκειται για ένα αντιδραστικό, αντιλαϊκό, κατασταλτικό και επικίνδυνο νομοσχέδιο για την άμυνα της χώρας και την ασφάλεια στη θάλασσα.

Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.: Το νομοσχέδιο υποβαθμίζει συνειδητά τον ρόλο του Αρχηγείου

Ο πρόεδρος της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. Δριβάκος Γεώργιος, ανέφερε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν δίνει λύσεις ουσίας, δεν βελτιώνει τις υφιστάμενες δομές, κινείται σε εντελώς διαφορετική βάση από αυτή που είχε τεθεί προεκλογικά από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, υποβαθμίζει συνειδητά τον ρόλο του Αρχηγείου, με το να ακυρώνει σε μεγάλο βαθμό τον συστατικό και ιδρυτικό νόμο του Αρχηγείου αντί να χτίσει πάνω του τις όποιες αλλαγές που επί της ουσίας δεν είναι άλλες από την προσθήκη των αρμοδιοτήτων υποστήριξης της Ναυτιλίας και τέλος αφήνει μεγάλες εκκρεμότητες σε μια σειρά απαιτούμενων ρυθμίσεων για την εύρυθμη λειτουργία του Σώματος αλλά και των συνθηκών εργασίας του προσωπικού του.

Διαβάστε ολόκληρη την τοποθέτηση του προέδρου της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., με τις ενστάσεις επί του νομοσχεδίου καθώς και τις τροπολογίες-προσθήκες που κατατέθηκαν για τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του Σώματος και των στελεχών του (εδώ).

ΠΕΑΛΣ και ΕΕΕ: Στην σωστή κατεύθυνση το νομοσχέδιο του ΥΝΑ

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ)  Σαϊτάκης Δ., δήλωσε ότι μετά από 9 Προεδρικά Διατάγματα, σήμερα, το Σ/Ν αποτελεί εθνικό συμφέρον δίνοντας και πάλι τη δυνατότητα στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου και στο Λιμενικό Σώμα με  το Αρχηγείο του, να συνεχίσουν μια λαμπρή ιστορία 90 ετών προσφοράς στην ναυτιλία και στον πολίτη αλλά και τη δυνατότητα να συνεχίσουν να  αποτελούν παγκόσμια  «πρότυπο» προς μίμηση. «Υιοθετείστε τις προτάσεις και τροπολογίες μας που καταθέσαμε για να έχουμε επιτελούς μετά από 4 χρονιά ένα ολοκληρωμένο Σ/Ν», ανέφερε.

Τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επαναφορά του οργανογράμματος του υπουργείου Ναυτιλίας. «Είμαι ευτυχής, γιατί αυτό το νομοσχέδιο επαναφέρει τη ναυτιλία εκεί όπου ανήκει», σημείωσε.

Δείτε επίσης

Σαμοθράκη: Ομαδικές παραιτήσεις λιμενικών – Τέταρτος χρόνος χωρίς τακτικές ετήσιες μεταθέσεις

1.606 Τον τέταρτο χρόνο χωρίς τακτικές ετήσιες μεταθέσεις διανύουν οι λιμενικοί στην Σαμοθράκη με το …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.