26 Μαρτίου 2013

Αρχίζει η συζήτηση στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας

Στις 10 το πρωί της Τετάρτης αναμένεται να ξεκινήσει στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η επεξεργασία και εξέταση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» στο οποίο περιλαμβάνονται αρκετές αλλαγές στο χώρο της ακτοπλοϊας αλλά και της ναυτικής εργασίας, μεταξύ άλλων.Σύμφωνα με πληροφορίες το πολυνομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός Κωστής Μουσουρούλης είχε διαρκώς συναντήσεις με φορείς που είχαν εκφράσει ενστάσεις για το νομοσχέδιο.

Πριν από λίγη ώρα στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter ο κ. Μουσουρούλης ανήρτησε την παραπομπή στην ιστοσελίδα της Βουλής όπου έχουν αναρτηθεί αντίγραφο του νομοσχεδίου καθώς επίσης η Αιτιολογική Έκθεση και Λοιπές Συνοδευτικές Εκθέσεις.

Εικοσιτετράωρη απεργία της ΠΝΟ την Τετάρτη 3 Απριλίου

Σε 24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Τετάρτη 3 Απριλίου 2013 με ώρα έναρξης την 06.00 προχωρά η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή του νομοσχεδίου, όπως αποφάσισε σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη το πρωί.

Ωστόσο, όπως διευκρίνιζαν πηγές της ΠΝΟ, σε περίπτωση που το νομοσχέδιο κατατεθεί νωρίτερα στην Ολομέλεια τότε η απεργία θα προκηρυχθεί άμεσα για την ημέρα εκείνη.

Στην ανακοίνωση η ΠΝΟ αναφέρει πως η απόφαση για την απεργία είχε ήδη ληφθεί από τις 6 Φεβρουαρίου και σημειώνει πως «το πολυνομοσχέδιο, αποτελεί ταφόπλακα σε ό,τι έχει απομείνει για τους Έλληνες ναυτεργάτες, ιδιαίτερα για εκείνους που απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία».

Όπως καταγγέλλουν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών «το νεότερο σχέδιο νόμου που φέρει ο καθ΄ύλην αρμόδιος Υπουργός στη Βουλή για συζήτηση, επιδεινώνει έτι περαιτέρω τις διατάξεις που περιλαμβάνονταν στο αρχικό σχέδιο του ΥΝΑ και ειδικότερα καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, που αφορά, μεταξύ άλλων, τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και την δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, ενώ προκειμένου για τα ποντοπόρα φορτηγά πλοία, κατεδαφίζει τον θεσμό της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, μια και εισάγεται στο χώρο της ναυτικής εργασίας η διαδικασία σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας, που θα καταρτίζονται μεταξύ του πλοιοκτήτη και του Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος».

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα παρακάτω αιτήματα: Άμεση ανάκληση του παραπάνω νομοσχεδίου, επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς., υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας, άμεση εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών και αναδρομικών πολλών μηνών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα εκείνων της Ακτοπλοΐας, άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες, καταπολέμηση της λεγόμενης «μαύρης» εργασίας, που ανέρχεται στο 50% του συνόλου των εργαζομένων και ανταπόκριση επιτέλους του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο για τον οποίον ιδρύθηκε, επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους στο φυσικό τους φορέα, τον Οίκο Ναύτου, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη και ταπεινωτική ταλαιπωρία των ναυτεργατών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, από τον ΕΟΠΥΥ για την προμήθεια των φαρμάκων τους».

www.tovima.gr

Δείτε επίσης

Σαμοθράκη: Ομαδικές παραιτήσεις λιμενικών – Τέταρτος χρόνος χωρίς τακτικές ετήσιες μεταθέσεις

1.606 Τον τέταρτο χρόνο χωρίς τακτικές ετήσιες μεταθέσεις διανύουν οι λιμενικοί στην Σαμοθράκη με το …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.