του Κελευστή Λ.Σ. TAΧΤΑΡΑ Σπύρου
Όλοι κάθονται και ασχολούνται με το εκλογικό, τι θα μας κόψουν και τι θα πάρουμε και δεν κοιτούν πως θα κάνουμε πιο εύκολα κάποια πράγματα πάνω στη δουλειά μας. Το 1/3 από τα 30 κάτι χρόνια που θα είμαστε στο Λ.Σ το περνάμε μέσα στις Υπηρεσίες μας, στα περιπολικά και στα σκάφη.
Βελτιώνοντας πράγματα πάνω στην Υπηρεσία βελτιώνουμε και το επίπεδο ζωής μας.
Σε περίπτωση μίας παράβασης ακολουθείται η εξής διαδικασία:
Γράφουμε τα στοιχεία του παραβάτη αρχικά σε ένα πρόχειρο χαρτί = 1 κόλλα Α4
Τα καθαρογράφουμε στη έκθεση βεβαίωσης παράβασης και εν συνεχεία τη βγάζουμε φωτοτυπία για να κρατήσουμε και μία για σχέδιο = 2 κόλλες Α4
Συντάσσουμε την κλήση σε απολογία εις τριπλούν: μία για τον παραβάτη, μία για να την αποστείλουμε στην προϊσταμένη Υπηρεσία για να αποφανθεί επί της παράβασης και μία για να την κρατήσουμε σχέδιο για τον φάκελό μας = 3 κόλλες Α4
Συντάσσουμε 3 διαβιβαστικά: ένα το οποίο το αποστέλλουμε στην πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή του παραβάτη για να του κάνει την επίδοση, ένα με το οποίο ενημερώνουμε τον παραβάτη να μεταβεί στο Α.Τ να παραλάβει την κλήση και ένα για το σχέδιό μας. Στο διαβιβαστικό που αποστέλλουμε στο Α.Τ. επισυνάπτουμε ένα αποδεικτικό επίδοσης της κλήσης και ένα έντυπο απολογίας = 5 κόλλες Α4 και 2 φάκελοι αλληλογραφίας + έξοδα αποστολής.
Το Α.Τ κάνει την επίδοση της κλήσης στον παραβάτη και το αποστέλλει στην Λιμενική Αρχή που βεβαίωσε την παράβαση με διαβιβαστικό = 1 κόλλα Α4 + 1 φάκελος αλληλογραφίας + έξοδα αποστολής (+ την βενζίνη που θα χρειαστεί το περιπολικό για να κάνουν τα Αστυνομικά Όργανα την επίδοση στην περίπτωση που ο παραβάτης δεν θα πάει να παραλάβει την κλήση).
Αφού παραλάβουμε το αποδεικτικό επίδοσης της κλήσης φτιάχνουμε τον φάκελο της παράβασης: βάζουμε με σειρά την έκθεση βεβαίωσης της παράβασης, την κλήση σε απολογία, το αποδεικτικό επίδοσης της κλήσης, την απολογία του παραβάτη (αυτά τα έχουμε μέχρι τώρα) και βάζουμε επιπλέον μία εισηγητική έκθεση και ένα διαβιβαστικό για τα οποία κρατάμε και σχέδιο και τα αποστέλλουμε στην Προϊσταμένη Υπηρεσία για να αποφανθεί. = 4 κόλλες Α4 + 1 φάκελος αλληλογραφίας + έξοδα αποστολής.
Η προϊσταμένη Υπηρεσία(αναφέρομαι σε Κεντρικά Λ/Χ στα οποία υπάγονται Λιμενικά Τμήματα ή Λιμενικοί Σταθμοί) εκδίδει την απόφαση επιβολής προστίμου εις τριπλούν, μία για σχέδιο, μία για τον παραβάτη με αποδεικτικό επίδοσης απόφασης και μία για την υπαγόμενη σε αυτήν Υπηρεσία προς ενημέρωση και συντάσσει 4 διαβιβαστικά: ένα για το Α.Τ που θα κάνει την επίδοση, ένα για την υπαγόμενη Υπηρεσία, ένα για ενημέρωση του παραβάτη και ένα για σχέδιο = 8 κόλλες Α4 + 3 φάκελοι αλληλογραφίας + έξοδα αποστολής.
Το Α.Τ κάνει την επίδοση της απόφασης στον παραβάτη και το αποστέλλει στην Λιμενική Αρχή που εξέδωσε την απόφαση με διαβιβαστικό = 1 κόλλα Α4 + 1 φάκελος αλληλογραφίας + έξοδα αποστολής + την βενζίνη που θα χρειαστεί το περιπολικό για να κάνουν τα Αστυνομικά Όργανα την επίδοση στην περίπτωση που ο παραβάτης δεν θα πάει να παραλάβει την απόφαση.
Ο παραβάτης πληρώνει το πρόστιμο (στην περίπτωση που αυτό επιβληθεί) και αποστέλλει το διπλότυπο είσπραξης στην Λιμενική Αρχή που εξέδωσε την απόφαση και έτσι κλείνει ο φάκελος της παράβασης.
Όλα αυτά για την περίπτωση μιας παράβασης Γ.Κ.Λ.
Μέχρι τώρα έχουμε σπαταλήσει 25 φύλλα χαρτιού Α4, 8 φακέλους αλληλογραφίας συν τα έξοδα αποστολής και κάποιους μήνες μέχρι να ολοκληρωθεί μία μόνο παράβαση και υπάρχουν περιπτώσεις που όλη αυτή η διαδικασία ακολουθείται για να γίνει στο τέλος απλά μία σύσταση και υπάρχουν και περιπτώσεις που γίνεται σύσταση χωρίς καν ο παραβάτης να έχει απολογηθεί…
Για ποιόν λόγο καλούμε να απολογηθεί κάποιον ο οποίος χειρίζεται jet-ski χωρίς άδεια ταχυπλόου; Κάποιον ο οποίος χειρίζεται jet-ski ανάμεσα σε λουόμενους; Κάποιον ερασιτέχνη αλιέα ο οποίος αλιεύει με δίχτυα; Κάποιον ο οποίος κάνει ψαροντούφεκο με αυτόνομη καταδυτική συσκευή;
Γιατί τα κάνουμε όλα αυτά και δεν κάνουμε κάτι όπως η Αστυνομία; Να υπάρχει ένα ποσό για την κάθε παράβαση το οποίο ο παραβάτης θα πληρώνει το μισό μέσα σε 10 ημέρες;
Γιατί να σπαταλάμε τόσο χαρτί και μελάνι όταν μπορούμε να κόβουμε την στιγμή της παράβασης το ροζ χαρτάκι; Και γιατί να απασχολούμε τόσο προσωπικό στα γραφεία για να κάνει όλη αυτήν τη δουλειά, όταν τον χρειαζόμαστε έξω για να κάνει ελέγχους και αστυνόμευση;